Maca Al-Qur’an Rikala Wektu-Wektu Terlarang (Membaca Al-Qur’an Saat Waktu-Waktu Terlarang)
MACA AL-QUR’AN RIKALA WEKTU-WEKTU TERLARANG
Sing Nulis: Al-Lajnah ad-Daimah lil Buhuts al-Ilmiah wal al-Ifta
Fatwa Nomer 6914
PITAKONAN:
Punopo hukumipun maos Al-Qur’an ing wekdal mboten dipun paringaken (inggih punika wekdal srengenge mletek lan srengenge sumerep) kaliyan kagem nglampahi shalat, sakepripun ingkang sampun dipunsebataken teng saklebeting hadis Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa sallam?
WANGSULAN:
Babagan kiye diolihena kanggo maca Al-Qur’an rikala wektu-wektu sing ora diolihena kaya dene sing wis kasebut neng pitakonan, jalaran larangan sing kasebut ora neng babagan kiye (yakuwe larangan sing mbatesi nglakoni shalat). Hukum asale yakuwe diolihena neng babagan maca Al-Qur’an. Syari’at Islam nganjuraken maca Al-Qur’an saben wektu sing wis diatur lan diajaraken neng Agama Islam.
Wabillahittaufiq wa shalallahu ‘ala nabiyyina Muhammad wa ‘ala alihi wa shahbihi ajma’in.
TERJEMAHAN
MEMBACA AL QUR’AN SAAT WAKTU-WAKTU TERLARANG
Penulis: Al-Lajnah ad-Daimah lil Buhuts al-Ilmiah wal al-Ifta
Fatwa nomor 6914
PERTANYAAN:
Apa hukumnya membaca Al-Qur’an pada saat-saat terlarang (yaitu saat matahari terbit dan matahari terbenam) dan tidak diperbolehkan untuk mengerjakan shalat, sebagaimana yang telah disebutkan dalam hadis Rasulullah shalallahu ‘alaihi wa sallam?
JAWABAN:
Hal ini diperbolehkan untuk membaca Al-Quran pada saat-saat terlarang sebagaimana yang telah disebutkan dalam pertanyaan, karena larangan yang disebutkan tidak dalam hal ini (yaitu larangan terbatas pada mengerjakan shalat). Hukum asal adalah diperbolehkan dalam hal membaca Al-Qur’an. Syariat Islam mennganjurkan membaca Al-Qur’an setiap saat sesuai aturan dan yang telah diajarkan dalam Agama Islam.
Wabillahittaufiq wa shalallahu ‘ala nabiyyina Muhammad wa ‘ala alihi wa shahbihi ajma’in.
Al-Lajnah ad-Daimah lil Buhuts al-Ilmiah wal al-Ifta
Ketua : ‘Abdul ‘Aziz bin ‘Abdullah bin Baz
Wakil Ketua : ‘Abdul Razzaq ‘Afify
Anggota :
1. ‘Abdullah bin Qa’ud
2. ‘Abdullah bin Ghudayyan
Wallahu ta’ala a’lam bishawab
TERJEMAHAN DARI:
http://www.alifta.com/Fatawa/FatawaChapters.aspx?View=Page&BookID=7&PageID=1135&back=true