Untu Emas Neng Jisim (Gigi Emas Pada Jenazah)
UNTU EMAS NENG JISIM
Sing Nulis: Lajnah ad-Daimah lil Buhuts al-Ilmiah wal al-Ifta
Fatwa No. 1136
PITAKONAN:
Punopo hukumipun wonten setunggaling piyantun muslim ingkang sedo sawentawis taksih kagungan wojo jene, punapa puniko dipunanggep doso?
WANGSULAN:
Ora nana dosa kanggo wong sing wis mati lan dikubur karo untu emas sing esih neng jero tutuke. Ananging, mbokmenawa kanggo sedulure nyabut untu emase sedurunge ngubur wong sing wis mati lan ora marakake kapialan kanggo jisim, deweke kudu nglakokaken. Menawa jisim wis dikubur, ora kudu diduduk kanggo nyabut untune.
Imam Ahmad rahimahullah ngendiko babagan wong sing mati sing untune kebek emas, “Menawa deweke bisa dicabut tampa nggawe untu liyane rogol, deweke kudu nyabut untune. Menawa kuwatir untu liyane dadi rogol nalika nyabut untune, mula deweke kudu ngejorena.”
Wabillahittaufiq wa shalallahu ‘ala nabiyyina Muhammad wa ‘ala alihi wa shahbihi ajma’in.
TERJEMAHAN
GIGI EMAS PADA JENAZAH
Penulis: Lajnah ad-Daimah lil Buhuts al-Ilmiah wal al-Ifta
Fatwa No. 1136
PERTANYAAN:
Apa hukumnya seorang Muslim yang meninggal sementara masih memiliki gigi emas, apakah ini dianggap dosa?
JAWABAN:
Tidak ada dosa bagi orang yang meninggal dan dikuburkan dengan gigi emas yang masih terdapat di dalam mulut. Namun, jika mungkin bagi saudaranya untuk mencabut gigi emas sebelum mengubur orang yang meninggal dan tanpa menyebabkan kerugian bagi jenazah, mereka harus melakukannya. Jika jenazah tersebut telah dikuburkan, tidak harus digali untuk dicabut giginya.
Imam Ahmad rahimahullah mengatakan, tentang orang yang meninggal dengan giginya yang penuh dengan emas, “Jika mereka dapat dicabut tanpa membuat gigi lainnya rontok, mereka harus mencabutnya. Jika khawatir gigi lainnya dapat lepas saat mencabut gigi emas, maka mereka harus membiarkannya. “
Wabillahittaufiq wa shalallahu ‘ala nabiyyina Muhammad wa ‘ala alihi wa shahbihi ajma’in.
TERJEMAHAN DARI:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapters.aspx?View=Page&BookID=7&PageID=2901&back=true